asim-destek-reklam-2
Alucra.com

Neticeler 1 - 10 Toplam 3089

HABERLER/ALUCRA.COM HABERLER
Yazar:sinankoymen
Hemşerimiz Mevlüt Akarçeşme Hakkı Rahmetine Kavuşmuştur.
Perşembe, 17 Nisan 2014 | 1178231 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor | Devamını oku
ALUCRAM/Alucra\'mızı Tanıyalım
Yazar:Tülay Dolu
  KÖY BAŞKAN CEP DERNEK AKÇİÇEK HÜSEYİN HASTAOĞLU 0533 453 00 85 0212 361 01 45 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Babapınar Sokak No:50 BEYOĞLU/İSTANBUL Web: http://www.akcicekkoyu.com/ AKTEPE AZMİ AKŞAHİN 0533 567 36 00 0212 238 77 75 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Ulaş Sokak No:1 KASIMPAŞA / İSTANBUL Web : http://www.aktepeninsesi.org/ ARDA DURSUN TAŞBAŞI 0532 766 09 38 0212 361 02 48 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Toros Sokak No: 43 BEYOĞLU/İSTANBUL   ARDUÇ OSMAN ÇORUH 0532 212 00 47 0212 237 77 02 Adres: Müverrih Ali Caddesi Şen Sokak No:28 HASKÖY/İSTANBUL   ARMUTLU TEMEL PATKAVAK 0532 216 64 68 0212 246 69 62 Adres: Çağlayan Vatan Caddesi bahar Sokak No:3 KAĞITHANE /İSTANBUL Web: http://armutlu.8m.net/ BABAPINAR İSMAİL HAKKI ÇAVUŞOĞLU 0536 518 66 26 0212 238 62 39 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Akman Sokak No: BEYOĞLU/İSTANBUL Web: http://www.babapinardernegi.com/   BEREKETLİ ZİHNİ KAYIŞ 0536 583 73 26 0212 616 60 54 Adres: Karadeniz Caddesi Silahtarağa camii Sokak No:21 EYÜP/İSTANBUL Web: http://alucrabereketlikoyu.com/   BEYLERCE ORHAN BAYIR 0544 690 30 63 Adres: FSM Cad.No:22 Beyoğlu/İSTANBUL   BOYLUCA AHMET BAŞGÖL 0212 617 10 75 Adres: Yeşilpınar Mahallesi Özlem Sokak No:17/1 ALİBEYKÖY/İSTANBUL Web: http://www.boylucakoyu.com/   FEVZİÇAKMAK DAVUT KİRACI 0533 695 03 19 0212 524 01 38 Adres: Yeni Yol Sokak No:13/1 CİBALİ/FATİH/İSTANBUL Web: http://www.feckoyder.org.tr/   ÇAKRAK ABDULLAH YILMAZ 0532 775 19 48 0212 547 37 36 Adres: Telsiz Mahallesi Balıklı Yolu No:5 ZEYTİNBURNU/İSTANBUL Web. http://www.cakrak.net/ ÇALGAN MURAT KARACA 0532 3394 79 94 0216 488 36 21 Adres: Kubilay Cad.Dilek Sok.no:10 Topselvi/KartaL/İSTANBUL Web: http://www.calgankoyu.net/   ÇAMLIYAYLA ORHAN BEKTAŞ 0535 384 73 64 0212 238 68 69 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Akman Sokak No:21 KASIMPAŞA/İSTANBUL   DEMİRÖZÜ HELİM ÇEÇE 0533 252 00 00 0212 238 1380 Adres: Piyalepaşa Caddesi No:47 KASIMPAŞA/BEYOĞLU/İSTANBUL Web: http://demirozukoyu.azbuz.com/   DOLUDERE MUSTAFA KARASU 0532 394 79 94 0212 235 91 91 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Kuzey Sokak No:80 BEYOĞLU/İSTANBUL Web: http://doluderedernegi.biz   GÖKÇEBEL İSA IŞIKLI 0535 568 19 37 Adres: Başhane Aralığı No:2/A KASIMPAŞA /İSTANBUL   GÜNÜGÜZEL ŞABAN DESTEK 0531 315 33 48   GÜRBULAK MUSTAFA FURUNCU 0533 706 73 47 0212 297 53 63 Web: http://www.gurbulak.org/gurbulak/ HACI HASAN HAKAN KÖZLEME 0532 434 40 13 0212 504 56 54   Adres: Cumhuriyet Mah. Yıldız Sokak No:5/6 Soğanlı- BAHÇELİEVLER / İSTANBUL   HACILI VELİ KUL 0533 770 84 66 0216 318 05 52 Adres: Küplüce Mahallesi Dereboyu Sokak No:39 BEYLERBEYİ/İSTANBUL Web: http://www.hacilikoyu.com/ İĞDECİK ÖMER METİNYURT 0532 291 80 89 0212 237 88 88 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Candan Sokak No:4/A BEYOĞLU/İSTANBUL Web: http://www.alucraigdecikkoyu.com/ KABAKTEPE NADİR YEŞİLBAŞ 0532 570 46 34 0216 537 89 99 Email Adresi: kabaktepeköyü@gmail.com Adres: Paşabahçe Mah. Kristal Cıkmazı Sokak No : 8/A Beykoz/İSTANBUL   KALEDİBİ HALİT KİRAZLI 0532 323 22 15 0212 255 17 28 Adres: Keçecipiri Mahallesi Şen Sokak No:28/A HASKÖY/İSTANBUL Web: http://www.kaledibikoyu.org/ KARAAĞAÇ YALÇIN EKER 0544 368 60 16 Adres: Fetihtepe Mahallesi Fatih Sultan Caddesi No:9/4 BEYOĞLU/İSTANBUL http://www.alucrakaraagac.com   KARABÖRK ALİ RIZA KÖYMEN 0553 573 16 80 0212 237 58 81 Adres: Fetihtepe Mahallesi Fatih Sultan Caddesi No:9/4 BEYOĞLU/İSTANBUL Web: www.karaborkkoyu.com   KEMALLI MAHALLESİ METİN DEMİRAĞ 0532 732 60 37 0212 256 65 65 Adres: Piyalepaşa Mahallesi Akman Sokak No: BEYOĞLU/İSTANBUL   KOMAN TALİP AVUTMUŞ 0535 321 41 52 0212 361 16 16 Adres: Fetihtepe Mahallesi Tepe Üstü Sokak No:23 HASKÖY/BEYOĞLU Web: http://www.komankoyu.com/news.php   KONAKLI RECEP ÖNER 0532 254 80 63 Adres: Piripaşa mah. Boduroğlu sok. No:5 Hasköy/İSTANBUL   KÖKLÜCE NEDİM ALAN 0532 241 78 17 0212 238 71 94 Adres: Kaptanpaşa Mah.Yay Geçidi Mezarlık Sokak No:26 K.PAŞA/İSTANBUL   PİRİLİ DURSUN BAYBURTLU 0535 442 82 20 Adres: Kuzey Sokak No: 41 BEYOĞLU/İSTANBUL   SUBAŞI ZEKİ BÜYÜKTAŞ 0532 716 20 24 0212 235 66 23 Adres: Fetihtepe Mahallesi Müverrih Ali Caddesi No:67 HASKÖY / BEYOĞLU Web: http://www.alucrasubasi.com/   SUYURDU FAZLI ARMAĞAN 0532 426 01 20 0212 297 05 58 Adres: Fatih Sultan Caddesi No:4/3 BEYOĞLU/İSTANBUL Web: http://www.suyurdukoyu.com/   TEPEKÖY EMRULLAH KAYMAKÇI 0532 255 73 36 0212 256 71 11 Adres: Fatih Sultan Caddesi Tuncay İşmerkezi No:138 KASIMPAŞA/İSTANBUL   TOHUMLUK COŞKUN DURUKAN 0532 287 28 04 0212 252 05 00 Adres: --- Web: http://www.tohumlukkoyu.com/   TOPÇAM HÜSEYİN YIRTMAZ 0535 962 32 36 0212 256 99 69 Adres : Fetihtepe Mahallesi Tepeüstü Sokak No:24 HASKÖY/İSTANBUL   YEŞİLYURT ENGİN ALIŞ 0535 668 17 69 0212 237 03 67 Adres: Keçecipiri Mahallesi Namazgahaltı Sokak No: HASKÖY/İSTANBUL Web: http://www.alucrayesilyurt.net/   ALUCRA KALKINMA VE EĞİTİM VAKFI Başkan : NECDET BEKÇİ 0532 663 25 19 212 256 07 25 Adres: Piyale Paşa Mah.Kuzey Sokak No: 41- Kasımpaşa/İstanbul Web: www.alucravakfi.org ALUCRA İŞADAMLARI DERNEĞİ Başkan : MUAMMER DÖĞENCİ 0532 211 70 48 Adres: Şişhane Okçu Musa Cad. Demet Apt. No:3 D.9 BEYOĞLU/İSTANBUL ALUCRA EĞİTİM DERNEĞİ Başkan : TÜLAY DOLU 0552 561 33 85 Adres : Şişhane Okçu Musa Cad. Demet Apt. No:3 D.9 BEYOĞLU/İSTANBUL Web: www.alucraegitimdernegi.com Email: alucraegitimdernegi@gmail.com ALUCRA İMAM HATİP MEZUNLARI DERNEĞİ Başkan ABDULLAH İBİL Adres: Okmeydanı Fatih Sultan Caddesi, Konak Cami Yanı ORDU-ALUCRALILAR EĞİTİM KÜLTÜR ve YARDIMLAŞMA DERNEĞİ Başkan : ABDULLAH ERGÜN 0505 782 47 48 Şarkiye Mah. Kulluk Sok. No:11/2 ORDU Web: www.ordualucralilar.org ANKARA-ÇALGAN KÖYÜ YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DERNEĞİ Adres: Ufuktepe mah. Saklanbaç sok.13-A Keçiören-Ankara Başkan : ERCAN TOSUN Web: www.calgankoyu.net ALUCRA GENÇLİK DERNEĞİ (Algeder) Başkan: ERSİN EKŞİOĞLU 0546 931 59 17 Adres: Yunus Emre Mahallesi Hürriyet Caddesi No: 151/3 Alucra /Giresun Web: http://www.algeder.org/ ALUCRA DERNEKLER BİRLİĞİ Başkan : OSMAN CORUH 0532 212 00 47 0212 297 28 87 Adres: Piyale Paşa Mahallesi Fatih Sultan Mehmet Cad. (Çeşme Durağı) No: 38 Kat 2 Okmeydanı/İstanbul Web: www.alucrakoyderneklerbirligi.com Email : alucraderneklerbirligi@gmail.com ÇAĞIRGAN BABA DERNEĞİ (Es-Seyyid Mevlana Çağırgan İsmail Hakkı Veli İlim, Kültür ve Hizmet Derneği) Başkan : Erdem Ekşi Adres : Mesudiye Mahallesi. Ulu Cami Karşısı Alucra Belediye Parki No.4 Alucra/Giresun Telefon : O5334552573      
Salı, 05 Ocak 2010 | 603472 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor
HABERLER/ALUCRA.COM HABERLER
Yazar:sinankoymen
Karabörk Gençlik Kollarının düzenlediği 4. Geleneksel Sıla-i Rahim gezisi güzel görüntülere sahne oldu.
Çarşamba, 16 Nisan 2014 | 194159 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor | Devamını oku
SANATÇILARIMIZ/SANATÇILARIMIZ
Yazar:adminalucra
OZAN ARİF rif Şirin, 10 Haziran 1949'da Alucra'nın Hapu (Ykselen ) Ky'nde doğmuştur. Babasının adı Mehmet (Jandarma Mehmet diye anılır), annesinin adı ise Fatma'dır. Kendisi en kk olup, 5 kardeşi vardır. Bunların isimleri: Yıldız, Gner, Muharrem, İskender ve Emine'dir. (11) Ozan kendisini şu drtlkte tanıtır: Tevelld kırk dokuz, adım rif'dir, Soyadım ktkte Şirin bilinir. Giresun, Alucra, Hapu Ky'nden, Soyumu, sopumu sorun bilinir. Ozan'ın ailesi, Hapu'da maddi sıkıntı ekince Samsun'un Terme İlesi'ne gmek zorunda kalırlar. Kendisi de tahsilini burada yapar. Samsun'da ğretmen Okulu'nda okur. Her yaz kyleri olan Hapu'ya gelmeyi ihmal etmez Şirin ailesi. Ozan, bylece şehirde byrken, kırsal hayattan da uzak kalmaz. Sazla ilk tanışması ve ozanlığa başlaması şyledir: 13-14 yaşında tberkiloza yakalanıp İst.Validebağ Sanatoryum Hastahanesi'ne yatar.Sazı ile ilk tanışmasını şyle anlatır: "1963-1964 yıllarında İ.G.H.H.'da yatarken, aynı odada beraber kaldığımız Denizli'nin Acıpayam İlesi'nden İ.Osman Yılmaz vardı. O yıllarda İst.Huk.Fak.'da ğrenci idi. Benim ilk saz ustam Osman Yılmaz'dır. Bizde Şemsi Yassuman'dan 15 liraya saz almışlardı. Ozanlığa ne zaman başladığını tam olarak bilemiyor. "ğretmenliğimin ne zaman başladığını anlatabilirim. Askerliğimin nasıl başladğını, srgn yıllarımı anlatabilirim, ama ozanlığımın ne zaman başladığını sorarsanız ben de bilmiyorum. Bildiğim birşey varsa, kendimi bildim bileli adımızı ozana ıkaran şiir ve trk syleme işini yapıyor olmam."15 Ustasını “Ardanulu şık Efkri” olarak kabul ediyor ve şık Efkri ile ilk tanışmasını şyle anlatıyor: "Aşık Efgari'yi ilk defa ğretmen Okulu'nda iken tanıdım. Okulumuza M.E.B.'den izinli olarak, şıklık geleneği zerine bilgi vermek iin gelmişti. O zamanlar 60 yaşının zerinde olan bu kıymetli aşığın karşısına ıkardılar beni. Okulun btn ğretmen ve ğrencilerin huzurunda sazlı-szlll sohbete başladık. Hi unutmam, sohetin ortasında şyle bir drtlk syledim: Aşıklık mı alın yazın, Adı nedir senin sazın? Memlekette oğlun kızın, Var mı syle şık bana? Ben bu drtlğ syler sylemez sazı kucağından indirdi, ellerini omuzuma koydu, btn ğretmen ve ğrencilerin duyacağı şekilde mikrofona yaklaşıp, glerek bana dedi ki: -‘Evlat! Alın yazımın şıklık olduğunu sen syledin. Sazımın adını soruyorsun. Sazımın adı ‘Sarı Molla.’ Onu da ben syleyeyim. Velakin son sualin olan kızlarımı sormana gelince bu suali şimdi değil de ğretmen olduktan sonra sorarsın.O zaman gel yanıma.’dedi. Efkri Usta'nın bu esprisi, benim byle bir soru sormaktan dolayı mahcubiyetime, ğretmen ve arkadaşlarımın katıla katıla glmelerine yolatı. Beni biraz daha dinledikten sonra alnımdan pt, 'OZANLIĞIN MBAREK OLSUN OĞUL.' dedi. Bu tanışmadan sonra beni yanından ayırmadı. Ondan ok şey ğrendim."16 Ozan da kışın okul, yazın Alucra derken 1970'e okulu bitirip Samsun'un Karaoyumca Ky'nde ğretmenlik yapmaya başlar. Bir yıl sonra tekrar tayini ıkar ve Devgeriş Ky'ne gider. Burada ise 8 yıl ğretmenlik yapar. Bu kylerden, halkla btnleşmesi hayli zor olur.(11) 1970'lerin başında, 1951 Samsun doğumlu olan Sleyha ile evlenir. Eşi de ğretmendir. 1973'te Alp isminde bir oğulları olur.(11) 1979'da şıklar Bayramı’na katılır. Bu anısını şyle ifade eder: "1979 yılında Konya Aşıklar Bayramı'nda altın madalya aldım.Devlet,KonyaValisi aracılığı ile beni altın madalya ile taltif etti. Fakat yurt dışına ıktıktan sonra aynı şiirden dolayı hakkımda dava aılıp 7 yıl mahkumiyetim istendi. Bu ne biim mantıktır anlamıyorum ve hala da anlamış değilim."17 Aynı yıl (1979) grevden ayrılır.Daha sonra Almanya işi derneklerinin daveti zerine geici bir sre iin Almanya'ya gitmek zorunda kalır(24 Eyll 1980). (11) Almanya'ya gittiğimde ilk zamanlar maddi ve manevi pek ok sıkıntı yaşar. 1981'de eşi de istifa edip Ozan’ın yanına gider. Zamanla Trk işileri zerindeki etkisi artınca Almanya devlet erkanı erkanı (zellikle Rumlar'ın isteği ile) rahatsız olur ve Ozan'ı sınır dışı etmek ister. Ozan sınır dışı olmamak konusunda hakkını savunacağı avukat bulamayınca (avukatlara da baskı yapılır) Tercman Gastesi'nin sahibi Serhat Ilıcak'ın yardımı ile bir avukat bulur. Mahkeme tarafından iltica talebi karşılanabileceği halde o bunu istemez. lkesini yce bir varlık olarak telakki eder ve "Mevlam yle dilemişse sılayı kafeste yaşarım."diyek durumuna razı olur. Bundan sonra Frankfurt yaşadığı merkez olup, Avusturya, ABD, Asya gibi nerde dindaşı, milletdaşı varsa oraya koşar ve konserler verir. Ozan, bu arada lkesinden ayrı kalmanın hznn her dem hatırlayıp, bir kor gibi iinde taşır. Artık hasrete dayanamaz ve birgn annesi Fatma Hanım'a (Samsun'a ) Frankfurt'tan telefonla ağlamaklı:"Ellerinizden perim anacığım.Anacığım sizleri ok zledim.Bir Alman vizesi alın ......Gelin ki grşelim. Bilirsin benim gelmem mmkn değil. Oğlunuz 'Srgn'. Ankara'daki Alman Byk Elilik'i vize vermeyince Samsun'daki baba ocağının telefonu yine alar:"Ana vize engelini aşamadık bari Avusturya'ya gelin. Ben de Frankfurt'tan oraya gelirim. Viyana'da grşrz." BİTSİN BU HASRET Ka yıl oldu oğul oğul,gzm yollarda Neylersin, nişlersin yaban ellerde Bitsin oğlum bitsin. Bitsin bu hasret. Szleşildiği gibi Viyana'da buluşurlar ve Ozan bir nebzede olsa rahatlar.Ama memleket zlemini bir trl bastıramaz. AKLIMA DŞT Yine akşam oldu gurbette aah ...Ah Bilseniz nereler aklıma dşt. Ellerin yurdunda rdm eyvah Ta... Bizim oralar aklıma dşt. Ben nerede doğdum.Şimdi neredeyim ? Bir uzun hikaye anlatsam beyim Bizim ora derken vatanım kym Doğduğum yreler aklıma dşt. Hani Arif; şimdi nerede obam ? Nerede gardaşım, bacım, akrabam ? Hepsi de bir yana; ya anam babam. O baht-ı karalar aklıma dşt. Yine başka bir şiirinde memleket zlemini şyle dile getirir: Ellerimi kulağıma attığım, Trk deyip sesine ses kattığım, Sularında alabalık tuttuğum ağlayan dereler aklıma dşt. Sabahtan giderdim malın peşine, Azığımı yerdim gze başında Bir kavalım vardı OBANBAŞI'nda aldığım sıralar aklıma geldi. Almanya'da pek ok kaset ıkarılır ve btn yurt sathına gnll erler tarafından dağılması sağlanır. Bu arada Avrupa, Avusturya ve Asya'nın birok yerinde konserler vererek,milli bilincin canlı tutulmasına katkıda bulunmaya alışır (Bkz.Turan Trks).Milli meselelere son derece hassasiyetle yaklaşır. Benim gnlm aylardır Ağlayanla birlikte. Karabağ'da karalar Bağlayanla birlikte. Yetmiş yıllık yaşını Silemedi Karabağ. Azatlık geldi lakin Gremedi Karabağ. gibi mısralarla te‘essrlerini dile getirir.(Bkz. Derdim Var ). Ayrıca Bulgar zulmn gstermek ve şampiyonluklarda gndere Trk bayrağı ekilmesi iin Naim Sleymanoğlu’nun kama girişimini organize ederek, sağ sağlim Trkiye’ye gelmesini sağlar. Almanya’daki faaliyetleri ile ierdeki ve dışardaki tm memleket evladını birlik olmaya ağırır. (Bkz. Gel muhabbet edelim, Bu memleket Hepimizin) Bir zaman sonra Trkiye'de belli şeyler değişir: "Siyasi yasaklılar bir bir af edilince Ozan Arif iinde umut doğar. Konya 1. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından alınan gıyabi tutuklama kararının kaldırılması iin mahkeme heyeti, 2 Eyll 1991'de toplanır. Ozan'nın amcası Emekli Hakim Albay Remzi Şirin ve Av. Mehmet Akdeniz savunmak iin, Konya 1.Ağır Ceza Mahkemesi’ne gelirler. Avukatlar Arif'in Trkiye'ye dnş istediğini yine Ozan'ın vatana hasret şiirleri ile dile getirdikten sonra, İst.Sıkı Ynetim Mahkemesi eski hakimlerinden Remzi Şirin, benzer davalardan da daha nce Konya 2.Ağır Ceza, Ank.Devlet Gvenlik Mahkemesi ve Ank. 2.Ağır Ceza Mahkemeleri’nden beraatı hatırlatılarak Ozan rif'in hakkındaki gıyabi tevkif kararın kaldırılmasını isterler. Bu istek mahkeme heyetince de kabul edilir."18 Ozan Arif bu olay zerine kelimelerin kifayetsiz kaldığı bir sevinci yaşar.(Bkz. Vatanıma Gidiyorum, Şkr Olsun Allah'a, Aha geldim gidiyorum) Tercman Gastesi'ne verdiği demete şyle der: "Almanya'da yaşadığım sre iinde, o topluma kendimi kabul ettirmeye alıştım. Ama bir şartla oldu bu. Kendi şahsiyetimden taviz vermedi. Annem ve babam beni tam bir Trk olarak yetiştirdi. Btn sohbetlerimizde mutlaka bir Trkiye geerdi. Ber ğrendiğim Trklğn doğru olduğuna inanıyorum ve bunun iin mcadeyle edeceğim."19 20 Ekim 1991'de M..P.'den Samsun 1. Blge 2. sıradan Millet Vekili adayı olduysa da kazanamaz. Halen, Frankfurt'la ilgisini kesmemiş olup, yine dnyanın drt bir bucağında turnelere ıkarak her vatan evladı ile kucaklaşmaya devam etmektedir. Bazı şiirlerinden rnekler: ŞKR OLSUN ALLAH’A Bu canıma yetti artık Yurdum sana geliyorum. Srgnlğm bitti artık Yurdum sana geliyorum. * * * AHA GELDİM GİDİYORUM Yalan dnya işte senden Aha geldim gidiyorum, Kalanlara selam benden Aha geldim gidiyorum. Var mı sana gelip kalan Baştan başa muradı olan Varın yoğun hepsi yalan Aha geldim gidiyorum. Dereyi aş tepeyi aş Sonu yoktur dolaş dolaş Gnden gne yavaş yavaş Aha geldim gidiyorum. Yalan dnya sana byle Kimler konup gt syle Ben de işte aynen yle Aha geldim gidiyorum. Glemedim şyle birgn Senelerim geti srgn Gnl sevdiğine dargın Aha geldim gidiyorum. rif der ki bunca yıl ay Geleli geti vay dnya vay Yaşamaksa yaşadın say Aha geldim gidiyorum. * * * GEL MUHABBET EDELİM Kavga aşkla haklıdır, Cihad aşkta saklıdır, Aşk hayatın şeklidir, Gel muhabbet edelim. Gnl seferiberliği lk, mn birliği Budur dnya varlığı Gel muhabbet edilim. Ne olursan ol demiş Mevlna da gel demiş İşte gerek yol demiş Gel muhabbet edelim. Gelecek nesil bizden Ders alsın hepimizden Yrsn aynı izden Gel muhabbet edelim. Madem geldik dnyaya Sevelim doya doya Ne lzum var kavgaya Gel muhabbet edelim. Kim ki aşkı dş eder Muhabbeti iş eder Allah onu hoş eder Gel muhabbet edelim. En byk servet elbet Muhabbettir, muhabbet Ondan doğmuş Muhammed Gel muhabbet edelim. mr yaydan ıkmış ok ok kısadır rif ok Bugn varız, yarın yok Gel muhabbet edelim. * * * BU MEMLEKET HEPİMİZİN Nedir bu kan, bu gz yaşı ? Bu memleket bizim bizim ! Kim ıkardı bu savaşı ? Bu memleket bizim bizim. Krtlk, Lazlık, erkezlik ney ? Aynı millet hep aynı şey Trk oğluyuz, Trk'z hey hey, Bu memleket bizim bizim. Alevi ve Sunni yarış, Barış iin olsun barış, Adım adım, karış karış Bu memleket bizim bizim. Malazgirt ve anakkale, Bizi grd hep el ele Dşn gardaş dşn hele, Bu memleket bizim bizim. Kapuz mu ki dilelim be ! Tarla mı ki blelim be ! Kıymetini bilelim be ! Bu memleket bizim bizim. Ne kırıp ne kırılalım, Ne de ksp darılalım, Ona sıkı sarılalım, Bu memleket bizim bizim. rif senin stndr o, Kemiğindir etindir o, Blnmez bir btndr o, Bu memleket bizim bizim. * * * DERDİM VAR Derinde dost derinde Derdim derdim derdim var. Dnyanın her yerinde Derdim derdim derdim var. Şu dyaya bak hele, Trk'e karşı el ele Ta evvelden ezele Derdim derdim derdim var. Bak bugn eenistan Destan yazıyor destan Esir dolu Trkistan Derdim derdim derdim var. Karabağ'ın karalar Bağladığı sıralar Bir-beş değil yaralar Derdim derdim derdim var. Acı, sızı, keder, gam Dolu Batı Trakyam Nasıl ben dertsiz olam Derdim derdim derdim var. Kurtlar kuzu postunda Hepsi onun kastında Kıbrıs diken stnde Derdim derdim derdim var. Kerkk, Musul yastadır, Ateştedir oddadır Kırım'ım feryattadır Derdim derdim derdim var. Bosna'da ezan yaslı Gelin, kız, kızan yaslı Bu yzden Ozan yaslı Derdim derdim derdim var. * * * TURAN TRKS Biz demiştik, dediğimiz gnler gelmekte Kara talih artık yavak yavaş glmekte Trk yurtları birer birer azat olmakta Olanlarla muhabbete girdik Yrabbi ! Altay'lardan ta Tuna'ya ezanlarımız Okunduka coşuyor bak ozanlarımız Gayri esir doğmayacak kızanlarımız Esaretin zincirini kırdık Yrabbi ! Bundan byle doğan bebek, aan iekler Turan adlı bir lkede byyecekler, Mslmanım, Trk’m diye vnecekler rif iin bir muraddı erdik Yrabbi !
Cumartesi, 07 Eylül 2002 | 112025 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor
SANATÇILARIMIZ/SANATÇILARIMIZ
Yazar:adminalucra
MUSTAFA KÜÇÜK 1951 YILINDA SİVAS AKINCILAR BAHADDİNŞEYH KÖYÜNDE DOĞMUŞTUR. ASLEN GİRESUNUN ALUCRA İLÇESİNİN KAVAKLIDERE KÖYÜNDEN OLAN MUSTAFA KÜÇÜK,DAHA SONRA ŞEBİNKARAHİSAR A YERLEŞMİŞ BURADA DA BİR SÜRE İKAMET ETTİKTEN SONRA,BABASI HÜSEYİN KÜÇÜK'ÜN GÖREVİ DOLAYISIYLA SİVAS AKINCILAR İLÇESİNE YERLEŞMİŞ VE MUSTAFA KÜÇÜK ORADA DÜNYAYA GELMİŞTİR. İKİ ERKEK ÇOCUĞU VARDIR.MUTLU BİR AİLE YAŞAMIYLA TANINAN MUSTAFA KÜÇÜK SANAT HAYATINA 11 YAŞINDA O GÜNÜN ŞARTLARINDA KAHVEHANELERDE VE BU GİBİ TOPLULUKLARIN BULUNDUĞU YERLERDE SESİNİ DUYURMAYA ÇALIŞAN KÜÇÜK,BİRÇOK DESTANLARA İMZASINI ATMIŞTIR.İLK PLAĞINI 1973 YILINDA YAPAN KÜÇÜK,BUGÜNE KADAR 40 ALBÜM , 16 PLAK ,2 LP,3 SİNEMA FİLMİ YAPMIŞTIR.   SÖZÜ VE MÜZİĞİ KENDİSİNE AİT 600 Ü GEÇKİN ESERİ BULUNAN MUSTAFA KÜÇÜK BİRÇOK İSMİ DUYULMUŞ SANATÇIYADA ESERLERİNİN OKUNMASINA İZİN VERMİŞTİR. BUNLARDAN BAZILARI ( ÖZCAN DENİZ-BELKIS AKKALE-KIVIRCIK ALİ-İSMAİL TÜRÜT-CEYLAN-KAHTALI MIÇI-KAMİL SÖNMEZ-GÜLDEN KARABÖCEK-SELDA BAĞCAN-MUSA EROĞLU-İBRAHİM CAN-SÜREYYA DAVULCUOĞLU NEŞE DİLEKÇİOĞLU-BEDİA AKARTÜRK ) DÜR. www.divanmuzik.com.tr  
Perşembe, 05 Eylül 2002 | 97572 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor
SANATÇILARIMIZ/SANATÇILARIMIZ
Yazar:okansay
TEOMAN YAKUPOĞLU 20 Kasım 1967 de İstanbul’da dnyaya gelen...Aslen Giresun Alucra İlesi Babapınar(parak)kynden olan Teoman Yakupoğlu,Boğazii niversitesi Sosyoloji blmnden mezun.İstanbul niversitesi Kadın Araştırmaları blmnde masterını tamamlayan Teoman,ilk mzik grubu Indians’ı 1986 yılında arkadaşlarıyla birlikte kurdu ve uzun yıllar grubun solistliğini yaptı.Bir ok konser ve kayıt alışmalarının ardından,grubun dağılması ile birlikte eşitli sanatıların albmlerinde ve bir ok grupta solist olarak yer aldı.1996 yılında Roxy’de gerekleştirilen Roxy Mzik Yarışması’nda,ilk solo albmnde yer alan Ne Ekmek Ne de Su ve Yollar isimli paralarıyla en iyi beste ve en iyi sz dllerini aldı.Teoman 1996 yılında ilk albm Teoman’ı İstanbul Plak’dan ıkardı.1998 yılında piyasaya ıkan O isimli ikinci albmnde NR1 Mzik ile alışmaya başlayan Teoman,nc albm Onyedi de yine NR1 Mzik etiketini taşıdı. Albmlerinde yer alan şarkıların biroğunu kendi yazıp besteleyen Teoman, O ve Onyedi isimli albmlerinde prodktr olarak Rıza Erekli ile alıştı.O isimli albmde Orhan Atasoy ve Ercment Vural’ın unutulmaz bestesi Gemiler’i ve nc albm Onyedi’de yer alan Ajda Pekkan’ın klasikleşmiş şarkısı Uykusuz Her Gece’yi ve Bora Ayanoğlu’nun O Yaz’ı ,Gnlelen albmnde Barış Mano’nun Anlıyorsun Değil Mi? isimli eserini,Teoman albmnde yine Barış Mano’nun Kol Dğmeleri ve Mehmet Soyarslan’ın Resimdeki Gzyaşları şarkılarını yeniden yorumladı ve dinleyicilere tekrar sevdirdi.İstanbul�da Sonbahar isimli remix albmn de NR1 ile yapan Teoman,Teoman isimli albm ile birlikte Avrupa Mzik ile alışmaya başladı ve son albm En Gzel Hikayem dahil albmlerini Avrupa Mzik ile ıkardı. Teoman’ın senaryosunu yazıp,rol alıp ,ynetmenliğini stlendiği,mziklerini hazırladığı Balans ve Manevra isimli ilk sinema filmi 11 Mart 2005’te vizyona girdi ve filmin soundtrack albm film ile eş zamanlı olarak mzik marketlerde yerini aldı. Sanatı kendi jenerasyonunda geniş kitleler tarafından en iyi şarkıcı, sz yazarı olarak kabul edilir ve En İyi Şarkıcı,En İyi Sz Yazarı,En İyi Albm gibi eşitli dlleri vardır. DİSKOGRAFİ Teoman(1997) O (1998) 17 (2000) Rzgar Gl,Uykusuz Her Gece, İki Yabancı (remixler) (2003) Gnlelen (2001) İstanbul’da Sonbahar (remixler) (2001) Teoman (2003) Kupa Kızı Sinek Valesi (remixler) (2003) Duş (radyo remixler) (2004) Balans ve Manevra (soundtrack) (2005)
Perşembe, 11 Ekim 2007 | 95494 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor
ALUCRAM/Alucra\'mızı Tanıyalım
Yazar:adminalucra
izgi En az iki kişi arasında oynanır. Oyuna başlanırken dz bir taş ilk direye elle atılır. Sonra oyuncu tarafından tek ayakla, bu taş vurularak sırayla btn dairelere taşınır (ayak ve taşın izgileri gememesi zorunludur). Son dairede geri dndrlp, giriş noktasındaki sınırlar iinden tekrar ıkarılır. Bylece birler bitmiş olur. Bu ilk başarıdan sonra oyuncu, elindeki kk bir taşı izgilerin başından geriye dnp bakmadan atar. Eğer herhangi bir dairede kalmasını sağlarsa, o daire o oyuncu iin onun evi olur. Oyuncu, bu dairesinde btn kuralları iğneyip rahat davranabilir. Ayrıca, rakip oyuncunun taşı ve ayağını kendi evine koymama hakkına da sahiptir. Oyuncu, bylece birleri getikten sonra, taşını ikilere atar (izgilerin dışında, başlama dairesine atlanması gerekir, taş ileriye atıldıka oyuncunun izgi dışından atlayacağı mesafe de uzar) ve aynı kurallar erevesinde kademe kademe ilerlemeye alışır. Eğer taşa ayağı ile vuruşlarında taş ya da ayağı, herhangi bir dairenin izgisinin zerine gelirse ya da rakip oyuncunun evine gelirse yanar ve oyun sırası rakip oyuncuya geer. Oyun bylece devam eder.(23-24-44) 5.1.1.2. Cz İki oyuncu tarafından oynanır. Her oyuncunun er taşları vardır. İlk başlayan oyuncu, ilk taşını herhangi bir noktaya kor. Diğer oyuncu da taşını bir noktaya kor. Ama, taşları bir doğrultu haline getirebilmek oduğu iin taş yerleştirmede dikkat edilir. Kendi taşlarını kolay hizalayabileceği gibi, rakip oyuncunun oyunlarını da bertaraf etmek temel ilkedir. Altı taş da yerleştirildikten sonra, sırasıylı boş olan karelere hamle yapılıp taşların bir doğrultuda eşlenmesine alışılır. İlk başaran oyuncu oyunu kazanır.(45) 5.1.2. Aletsiz Oynanan Oyunlar 5.1.2.1. Sd-bd (Sinebiccilik) Genellikle tekerleme ya da sayma ile belirlenen bir “ebe”, bir nokta nişanlar (duvara izilen bir daire, ağa ya da direk). “Ebe”, nişanladığı yere yzn kapatıp 50-100'e kadar saymaya başlar, bu esnada diğer btn oyuncular dağılıp saklanır. “Ebe” sayma işlemini bitirdikten sonra "ardıma, nme, sağıma, soluma snenen ebe) diyerek gzlerini aar ve evreyi dikkatlice arayıp, arkadaşlarını bulmaya, daha sonra da ebelemeye alışır. Grdğ arkadaşlarının adını syleyip hemen nişan yerine gelerek "ebee" diye ebeler. Bu şekilde btn arkadaşlarını ebeledğinde ilk ebe denen oyuncu "ebe" olur ve oyun tekrar başlar. “Ebe”, nişanlı yerinden ayrıldığında, diğer oyuncular atik davranıp saklandıkları yerlerden ıkıp koşarak ebeden nce nişanlı yere ulaşmaya alışır. Eğer başarırsa elini nişanlı yere vurur ve "sobee" der. Sobelemeyi başaran oyuncu ebenin ebelediği bir oyuncuyu kurtarma hakkına sahip olur. Sobeleyen oyuncu, ebeleyen oyuncudan ok olursa ebelenenler kurtulacağı iin aynı “ebe” oyunu ilk ebelenene devretmeyip tekrar "ebe" lik yapar.(22) 5.1.2.2. Menekşe Mendilin Dşe Kalabalık oyuncu kadrosu ile oynanır. İki grup oyuncu, karşılıklı (20 m. kadar) birbirlerinin ellerinden tutarak dizilirler. Oyuna ilk başlayan grup karşı gruba:"Menekşe mendilin dşe" diye bağırır. Karşı grup da:" Bizden size kim dşe ?" diye cevap verir. Bu kez oyuna başlayan grup karşı grupdan bir isim syler, ismi sylenen oyuncu, hızla koşarak karşı grubun elleriyle rdkleri barikata vurup onu aşmaya alışır. Eğer barikatı geerse, gruptan bir oyuncuyu alıp kendi grubuna katar, eğer başaramazsa mağlup olduğu grupta kalır. Ama, karşı grubun btn oyuncularını kendi grubunda toplayabilmektir. Bunu başaran grup oyunu da kazanmış olur. (23-24-44) 5.1.2.3. El El stnde 4-5 kişi ya da daha fazla oyuncu grubu tarafından oynanır. Ev ii oyunlarındandır. Tekerleme ya da saymayla "ebe "olan, yere kapanır. Diğerleri “ebe”ye gstermeden ellerini “ebe”nin sırtına st ste kor. Sonra “ebe”ye "En stnde kimin eli var ?" diye sorarlar." Ebe " tahmini bir isim syler. Bilirse ebelikten kurtulur ve bilinen isim "ebe" olur. Eğer bilinemezse oyuncular tarafından “ebe”, gıdıklanmaya veya yumruklanmaya maruz kalır. (23-24-44) 5.1.2.4. Kşe Kapmaca 5 kişi tarafından oynanır. nce dikdrtgen şeklinde drt nokta belirlenir. Oyuncular, kşelerini alırlar ve ortada bir “ebe” olur. Kşedeki oyuncular, “ebe”ye kşelerini kaptırmadan karşılıklı yerlerini değiştirmeye alışırlar. Eğer “ebe”, arkadaşlarının boşluğunu yakalayıp hızlanabilirse, ayağını oyuncudan nce boşalan kşeye kor ve ebelikten kurtulur. Bundan sonra da ortadaki “ebe” ebelikten kurtulmaya alışır.(23-24-44) 5.1.2.5. Elim Sende Oyunu 3 ya da daha fazla oyuncu kitlesince oynanır. Şansla belirlenen oyuncu “ebe” olur. “Ebe”nin grevi; kendisinden kaan oyunculardan herhangi birinin bir yerine elini dokundurabilmektir. Elini değdirdiği oyuncu “ebe” olur ve ebelikten aynı şekilde kaışan oyuncuları kovalayarak kurtulmaya alışır.(23-24-44) 5.1.2.6. Sek Sek Grup oyunlarındandır. zellikle Ramazan aylarında iftar sonrası ve teravif namazı ncesindeki boş vakitlerde oynanır. Oyun iin nce bir “ebe” belirlenir. “Ebe”nin grevi; tek ayak stnde sekerek diğer oyunculardan birini yakalayıp ebelikten kurtulmaktır. Diğer oyuncular iki ayak zerinde olup serbest hareket ederler. “Ebe”, arkadaşlarını yakalama esnasında diğer ayağını yere değdirince, arkadaşları tarafından tekmelenmeye maruz kalır.(22) 5.1.2.7. Biren Biren ya da daha fazla oyuncu tarafından oynanır. Ev ii oyunlarındandır. Oyuncular, yere oturup ayaklarını uzatırlar. Sonra da: "Biren biren, iken iken Gazma boylu, gara diken, Salla bunu, ek şűnu." diye heceleyip dizler elle savuşturulur, son hecenin denk geldiği ayak toplanır. Tekerleme, toplanan ayaktan tekrar başlar ve son heceye gelen ayak da toplanır. İki ayağını bu şekilde toplayan, oyunun birincisi, en son toplayamayan da sonuncusu olur. (23-24-44) 5.1.2.8. Don Kalabalık bir kadro ile oynanır. Sayışma sonucunda bir “ebe” belirlenir. “Ebe”nin grevi; oyunculardan birini ebeleyip ebelikten kurtulmaktır. Oyuncular ise ebelenmemek iin "don" diyerek, hareketsiz durup kurtulmaya alışırlar. “Ebe” onları kovalayıp, "don" demelerine fırsat vermeden elle dokunup ebelemeye alışır, oyuncu da dara kaldığında ebelenmeden nce don deyip sabit kalmaya alışır.(23-24-44) 5.1.2.9. Birdiri Bir 5-6 ya da daha fazla oyuncu tarafından oynanır. Oyuncular sıraya dizilip bellerinden eğilirler. Oyuncunun biri de sıranın başından ellerini oyuncuların sırtlarına koyarak zerlerinden atlamaya alışır. Hepsini atlayınca, o da eğilerek son sıraya geer ve oyun bylece devam eder.(45) 5.1.2.10. Gece- Gndz Daha ok sınıf ortamında oynanan bir oyun trdr. ocuklar sıralarda hazır bulunur. Oyuncunun biri, nlerinde "gece" dediğinde oyuncular kafalarını nlerine; "gndz " dediğinde de kafalarını yukarıya kaldırırlar. Ama; gece ya da gndz kelimesini peş peşe syleyip oyuncuları yanıltarak, onların yenilmelerini sağlamaktır. Oyun boyunca şaşırmayıp sona kalan, oyunun birincisi olmuş olur. (23-24-44) 5.1.2.11. Deve-Cce Gece-gndz oyununun hemen hemen aynısıdır. Bu sefer oyuncular dikelik vaziyette dururlar. Cce denildiğinde melirler; deve denildiğinde de kalkarlar. Yine yanılmadan son kişi olmayı başaran, oyunun birincisi galip ilan edilir.(23-24-44) 5.1.2.12. Kutu Kutu Pense Kalabalık bir oyun gurubu tarafından oynanır. Oyuncular el ele tutuşup daire şeklini alırlar. Sonra hep beraber "kutu kutu pense, elmamı yese, arkadaşım x arkasını dnse" derler ve ismi sylenen oyuncu yzn dairenin dışına dner. Btn oyuncular bu şekilde yzn daire dışına evirdikten sonra tekrar "kutu kutu pense, elmamı yese, arkadaşım x nn dnse" denerek btn oyuncuların yzn tek tek, tekrar daire iine evirmesi şeklinde oyun devam eder.(23-24-44) 5.1.2.13. Tiyatro Oyunu 3 ya da daha fazla oyuncu ile oynanır. Oyunculardan biri diğer oyuncuların karşısında hi konuşmadan ykleme (uzuvların hareketi) yoluyla tanınmış bir kimsenin (aktr ya da herhangi bir ğretmenin) taklidini yapar. Diğer oyuncular da arkadaşının yaptığı hareketlerden canlandırmaya alıştığı kimseyi bulmaya alışır.(23) 5.1.2.14. Evcilik Oyunu 3-5 oyuncuyla oynanır. Oyuncu grubu, aralarında anne, baba, erkek ocuk ya da kız ocuk paylaşımını yapıp aile ortamını canlandırmaya alışırlar.(23-24-44) 5.1.2.15. ğretmencilik Oyunu Bir grup oyuncunun, sınıf havası oluşturup ğretmen-ğrenci rollerine girerek oynadıkları oyun trdr.(23-24-44) 5.1.3. Belli Bir Arala Veya Aletle Oynanan Oyunlar 5.1.3.1. elik 10-15 yaş grupları arasında oynanan bir oyun trdr. İki ya da daha fazla oyuncu eşleşerek oynar. Oyun iin iki değnek hazırlanır. Biri 15-20 cm.(elik), diğeri de 60-70 Cm. (omak) ' dir. omak eliğe vurmak iindir. Oyun iin, nce dz bir arazi de bir ubuk dikilir ve o ubuk merkez tayin edilir. Sonra oyuna ilk başlayan oyuncu omakla eliğe serte vurur. Karşı rakip ya da grup oyuncusu, havalanan eliği eğer yere dşmeden tutarsa karşı taraf oyuncusu ile yer değiştirir. Eğer tutamadı ise eliği dştğ yerden alıp, merkezdeki dikili ubuğa atarak onu vurmaya alışır. Eğer vurursa yine karşı taraf oyuncusu ile yer değiştirir. ubuğu attığı elikle vuramadığı takdirde, ubukla yakınına dşen elik arası ayak adımları ile sayılır ve her adım, oyunu aan iin sayı, yani "lıdıh" olur. Oyun bylece srp gider. Ayrıca elik oyunu, eliğin ularının yontularak omakla ucuna vurulup ykseldikten sonra vurma şeklinde de oynanır.(2) 5.1.3.2. Beştaş İki kişi ile ya da drt kişi ile eşli oynanır. Oyuncular bilye byklğnde beş tane (yuvarlak) taş bulurlar. Sonra, oyuna kimin başlayacağını tesbit ederler. Oyuna ilk nce başlama hakkını kazanan oyuncu, taşları eline alır ve yavaşa havaya atar. Yere dşen taşlardan birisini alır. Havaya atar, yerdeki taşlardan birini alarak havaya attığı taş yere dşmeden tutar. Aynı şekilde birer birer diğer taşları da alır. İkinci kez taşları toplu olarak alır ve tekrar havaya atar. Bu kez de taşları yerden aynı şekilde ikişer ikişer toplar. nc seferde , drdnc seferde 4 taşı birden alır. Beşinci seferde taşlardan biri işaret parmağı ile baş parmağının arasına, diğer taşlar avu iine alınır. Baş parmakla işaret parmağı arasına alınan taş havaya atılır; işaret parmağı yere dokundurulup "pisik" deyip havadaki taş tutulur. Taş tekrar atılır ve yere yumruk vurulup "tokmak" denilir, havadaki taş dşmeden tutulur.Taş tekrar havaya atılır "yere koyup" deyip avu iindeki dnt taş yere konur, havadaki taş dşmeden tutulur. Tekrar havaya atılıp "yerden almak" deyip taşların drd de yerden alınır ve havadaki taş tulur. Beş taş havaya atılıp elin st ile tutulur. Buna "yalancı el st" denilir. Sol elin işaret parmağı orta parmağın stne getirilir, baş parmakla aılıp yere kpr kurulur. Taşlar yine hafife havaya fırlatılır, ilerinden biri seilir. Diğer oyuncu (taşların kprnn altından kolayca gememesi iin ) bir ebe seer oyuncu, eline aldığı taşı havaya atar yerdeki taşları birer birer ebeye dokundurmadan kprnn altından geirir (oyunun bu kısmına kprler denir). En son ebe geirilir, her defasında havadaki taş yere dşmeden yakalanır. Btn taşlar geirilince kpr yapılan el yere yatırılır ve yine taşlar aynı şekilde avu iine yığılır. En sonunda beş taş birden havaya atılarak elin st ile tutulur, tekrar havaya atılır ve avu iine alınır. Bu hareketle ka taş tutulmuşsa o kadar "lıdık" yapmış olur. Bu oyunda yerdeki taşlar alınırken diğer taşlara dokunulmamalıdır. Taşa dokunulur veya havaya atılan taş tutulamazsa oyuncu yanar. Bu kez oyuna diğer oyuncu başlar. Oyunun neresinde kalınırsa, oynama hakkını kazanınca oradan başlar.(14) 5.1.3.3. Gıdala Grup oyunlarındandır. Oyun iin dz bir taş ve bu taşın zerine konulan yumruk byklğnde taş (gıdala) gerekir. Her oyuncunun da, kullanabileceği byklkte yuvarlak taşı vardır. “Gıdala” dz bir taşın zerine konulur. Gıdaladan yaklışık 15-20 adım kadar uzaklığa dz ir izgi izilir. Sonra oyuncular taşlarını bu izgiye en yakın dşecek şekilde atarlar. Bu şekilde sıra tesbiti yapılır. Taşını izgiye en uzağa dşren oyuncu “ebe” olur. Diğer oyuncular da taşının yakınlığına gre sıraya dizilirler. “Ebe” “gıdala”nın yanında yer alır. İlk oyuncu taşını izgiden atarak gıdalayı dşrmeye alışır. Eğer dşrrse ve de gıdala uzaklaşırsa ebenin gıdalayı alıp dz taşın zerine koymasına fırsat vermeden taşı kapıp izginin berisine kamaya alışır. Eğer “ebe”, gıdalayı abucak taşın zerine koyarak oyuncunun hareketi esnasında ona dokunursa, ebelikten kurtulur ve ebe yakalanan oyuncu olur. Eğer oyuncu taşını kapıp kaacağını kestiremezse, taşına yakalanmadan basarak amacının yarısına ulaşmış olur. Ebe, ayağı ile taşına basan oyuncuyu ebeleyemez. Oyuncu, eğer taşı ayağı ile havaya kaldırıp eli ile tutabilirse, rahata izginin beri tarafına geme hakkını kazanır. Yine başka bir şekilde oyuncu, taşına hibir hamle yapmayıp (taşı vuramadığı ya da gıdalanın ok yakınına dştğ takdirde) bir sonraki oyuncunun gıdalayı dşrmesini ve bu esnada da taşını gıdala mahallinden kurtarmayı bekleyebilir. Ebe, herhangi bir oyuncuyu ebeleyene kadar ebelikten kurtulamaz. (2) 5.1.3.4. Dokuztaş Gıdala gibi grup oyunlarındandır. Oyun iin dokuz kk taş bulunur. Bu taşların azami derecede dz olmasına zen gsterilir. Bir de bu taşları dşrmeye yarayacak kk lastik top gerekir. Oyuna başlamadan nce grup ikiye ayrılır. Sonra da hangi grubun daha nce başlayacağına dair bir yassı taşın bir yzne tkrlr ve "yaş-kuru" (yazı-tura) atılır. Yaş kuruyu kazanan grup taşların bulunduğu noktadan 15-20 m. uzağında izilen bir izginin dışına geerler. Taşları koruyacak olan grup dokuz taşı dz bir taşın zerinde st ste dizerler. Yaş kuruyu kazanan grup, sırasıyla topu dizili taşlara atarak, onları yıkmaya alışır.Atışlarda taşlar yıkıldığında ebe grup uzaklaşan topu almaya gittiğinde, topu atan grup taşları tekrar st ste dizmeye alışır. Bu arada ebe grup topu yakalayıpta rakip oyuncuları oyun sathı iinde vurmayı başarırsa vurulan oyncu oyun dışında kalır. Top diğer oyuncular tarafından atılıp taşlar yıkılmaya ve akabinde, vurulmadan yine dizilmeye alışılır. Eğer bunu başarırsa, vurulup oyun dışı kalan btn oyuncularını kurtarmış ve oyuna tekrar katmış olur. Bu işi hibir oyuncu başaramadığı taktirde oyunu kaybederler ve ebe olan grup onların yerini alarak oyuna başlarlar. (45) 5.1.3.5. Krebe Grup oyunlarındandır. Oyuna başlamadan nce tekerleme ya da sayı ile “ebe” belirlenir. Ebenin gz eşarpla bağlanır. Sonra bir meydanda ebe etrafında serbeste dolaşılır. Ebenin grevi arkadaşlarından birini eli ile yakalayıp ebelikten kurtulmaktır. Oyuncular, oyun esnasında " krebe sesime gel" diye seslenip elleri ile ebeye dokunarak eğlenirler. Ebe bu seslenmelerden ve oyuncuların kendisine dokunmlarından yararlanarak oyunculardan birini yakalamaya alışır.(23-24-44) 5.1.3.6. Mile Daha ok erkek ocuklarca oynanan bir oyun trdr. Mileye "misket ya da bilye" de denilip bu genel bir isimdir. Pek ok versiyonu vardır. En ok oynananları “guytuh” ve “yek” tir. Guytuh oyunu, iki ya da daha fazla kişi tarafından oynanır. Oyun iin nce, yere avu ii kadar bir kuyu eşilir. Sonra bu eşilen guytuhdan 4-5 m. kadar uzağa bir izgi izilir. Oyuna başlama sırası iin guytuhtan izgiye "atışma " yapılır. izgiye mileyi en yakın dşren ilk sırayı alır. Birinci oyuncu milesini bu izgiden elini yerden kaldırmadan guytuğa girdirmeye alışır. Eğer girdirirse milesini alıp guytuğun hemen yanıbaşına kor. Diğer oyuncular da sırasıyla milelerini guytuğa sokmaya alışırlar. Bunu başaran oyuncu guytuhtan bir el dışarı ıkıp diğer mileleri vurmuyu alışır. Her vuruşta milesini tekrar guytuğa sokmaya mecburdur, aksi taktirde sırası savar, yani sıra bir sonraki oyuncuya geer. Eğer hi bir oyuncu guytuğa milesini sokamaz ise, ilk sokan oyuncu milesini tekrar guytuga girdirir. Guytuğa en yakın mileden başlayarak vurmaya başlar. Her başarısı onun iin lıdıhtır. Yani sayıdır. Yek oyunu ise, yere izgisel bir doğrultu boyunca 3-4-5 ya da daha fazla para veya mile yerleştirilir. Atışmalarla sıra belirlenir. İlk oyuncu izgiden milesi ile sabit olan noktaları vurmaya alışır. Her vurduğu (mile ya da demir para, yahut kağıt para ) kendisinin olur. Her vuruşta oyuna devam etme hakkı kazanır. Vuramadığı taktirde sıra diğer oyuncuya geer. Diğer oyuncu da oyuna girip dizili olanları ya da rakip oyuncunun milesini vurmaya alışır. Eğer rakip oyuncunun milesini vurursa daha nceki aldıkları yekun, kendisinin olur ve arkadaşlarını da oyun dışına atmış olur. Gerek “guytuh”, gerekse “yek” oyununda milesini atacak oyuncu, oyun iinde rakibinin "yansın" demesinden nce "mumdirek" derse, milesini, elini dizinin zerine koyarak amacına ulaşmaya alışır.(45) 5.1.3.7. Hımbıl 3 ya da daha fazla oyuncu tarafından oynanır. Ev ii oyunlarındandır. Ouyun iin oyuncu sayısı kadar kk kağıt iine, her birine ayrı olmak şartıyla bir kişinin ya da istediği bir isim yazılır, sonra bu kağıtlar kadar oğaltılır. Mesela 4 kişilik bir oyuncu grubunda 16 kağıt kullanılır ve her drt kağıtta da aynı isim yer alır. Oyunu oynamak iin ortada bir boşluk bırakılır ve etrafına oturulur. Sonra kağıtlar katlanıp karıştırılarak ortaya bırakılır. Her oyuncu eşit kağıt sayısını alıp iini aar. Ama; eldeki btn isimleri aynı yapmaktır. Sonra belirlenen doğrultuda oyunun akışı başlar. İlk oyuncu elinden bir kağıdı yanındakine verir. O da elindeki isimleri değerlendirip yanındakine aynı kağıdı ya da istediği bir kağıdı diğer oyuncular iindeki yazıyı okuyamayacak şekilde yanındakine verir. Bu devir esnasında elindeki kağıtları hep aynı isme denk getiren, elini ortaya vurarak "hımbıl" der. Diğer oyuncular da tetikte beklediği iin hi vakit kaybetmeden elini hımbıl yapan arkadaşının eli zerine yapıştırır. Oyun, puan usul olup en fazla puanı, sırasıyla hımbılı yapan ve hımbıl yapanın eline yakın ellere sırasıyla yansır. Sonra kağıtlar drlp oyun tekrar başlar. Daha nceden belirlenen bir rakam limitini tamamlayan, oyunun galibi olur. (23-24-44) 5.1.3.8. İp Atlama Daha ok kız ocukları arasında oynanan bu oyun, eşitli şekillerde oynanmaktadır. a) Bir kişinin kendi kendine ip atlaması: Oyuncu, ipin iki ucundan tutarak atlar. İki oyuncu arasında en ok atlayabilme yarışı şeklinde oynanır. Atlarken, ipi ters evirmek ve tek tek atlamak gibi oyunlar vardır. b) Bir oyuncunun salladığı ipten iki oyuncunun karşılıklı atlaması: Bir oyuncu ipin iki ucundan tutar, diğer oyuncuyla birbirine ok yakın olarak karşılıklı dururlar. Elinde ip olan, oyuncunun işareti ile ikisi birden atlamaya başlar. Bu oyun, birincide olduğu gibi eşleşen gruplar arasında yarış şeklinde oynanabilir. Hangi grup iyi atlayarak ok sayı yaparsa oyunu onlar kazanmış olur. c) İki oyuncunun evirdiği iple bir oyuncunun ip atlaması: 4-5 m. uzunluğunda bir ip, ularında iki oyuncu tarafından tutularak sallanır. Atlamaya başlamadan nce oyuncuların sıraları ve ipi tutacak kişiler belirlenir. Bunun iin de, oyuncuların de ellerini sallayarak “ben ıksam” diye birka defa tekrarlayarak, ellerinin değerlerinin ellerinden ters ynde kalmasına alışırlar. Yani; kişiden ikisinin elinin ii yere diğerinin eli yukarıya bakıyorsa, o kişi birinci olur. Bunun tam tersi de olabilir. Elinin duruşu diğerlerinden farklı olan ve oyunda ncelik kazanan oyuncunun yerine, diğer oyunculardan biri elini sallamak iin diğer iki kişinin yanına gelir ve tm oyuncuların sırası belli olana kadar devam eder. En sona kalan iki kişi de ipi kimin teslim alacağını belirlemek iin, oyunun baş oyuncusu ve ipi sallayacaklar arasından yine bir el oyunu yapılır. Yine oyuncular ellerini ortaya doğru uzatıp "cu cuu cu; cu cuu cu" diyerek, yine ellerinin duruşunu diğerlerinden farklı olmasına alışır her oyuncu. Bu da bitince ip atlama oyununa başlanır. İp atlanırken; baştaki oyuncu ipin iinde hangi hareketleri yapıyorsa diğerleri de aynısını yapmak zorundadır. İp atlama oyununda ok eşitli hareketler vardır. Bunlardan bazıları şunlardır: Şıp-yangın: Birinci oyuncu "şıp-yangın, ara-verende ok" diyerek ipe girer ve bir defa atlayıp ıkar. Diğer oyuncular da aynen devam eder.Ara veren olursa, ipi sallayan oyuncular ipi ekerler. Oyuncu, ekilen ipten atlayamazsa yanar. Şıp-yangında bir de atlayan oyuncunun ipten ıkarken kendisinin ve kıyafetlerinin ipe değmemesi nemlidir. Şekil: Birinci oyuncu yine ipe girmeden "şekil" deyip, diğer oyuncuları uyarır. İpin iine girince tek ayak stnde atlama gibi şekiller yaparak atlar ve ıkar. Diğer oyuncular da aynı şekilleri yapar. Kurbağa: Oyuncular ellerini yere koyup, sallanan ipin stne ayaklarını atarlar. Oyuncunun yz ve vcudu yere dnktr. Değer-değmez: Oyuncular ipten atlamadan, ip yukarda iken hızla altından geerler. Hi bir şeyin ipe değmemesi nemlidir. Eşek Selam: Oyuncu, ipi havada iki eliyle yakalar, eline dolayıp başına gtrr. Tersten : İpe tersten girilerek atlanır. Şaşıran ya da atlayamayan oyuncu, yanar ve ipten tutar. 5.2. YETİŞKİN OYUNLARI Alucra yresinde yetişkin oyunları diyince akla ilk gelenler, “kahve oyunları” ve “dans oyunları” gelir. Burada, kahve oyunları yalnız erkeklere has iken, dans oyunları her iki cins iin de ortaktır. Şimdi başlıca yetişkin oyunlarını grelim: 5.2.1. Kahve Oyunları Oynanan kahve oyunlarından başlıcaları şunlardır: . -Okey -Elli Bir -Elli İki -Pişti -Yanık -Batak -Rus Batağı -İhaleli Batak -Hoşgil -Domine -Papaz Katı -Poker -Tavla (2-6-22) 5.2.2. Dans Oyunları Dans oyunlarının Alucra yresinde ok canlı bir yeri vardır. zellikle dğnlerde vazgeilmez eğlence trlerindendir.(Bkz. 3.1.5.5. Dğn Ve Nikah s.114) Yrede oynanan dans oyunlarının tamamı guruplar halinde oynanır. En fazla oynanan oyunlar şunlardır: -Dik Horan -Laz Horan -Sz Horan -Temrağ -een Kızı -Dellcan -Gzeller -Sarı Kız -Mustafa -Tamzara -Halay - Ayak (7) Bunların hemen hepsi erkekler tarafından oynanmaktaysa da, bu oyunları bayanlar da oynayabilmektedir. Yukarıda saydıklarımız arasında “ ayak” oyunu yalnız bayanların tasarrufunda olan bir dans oyunudur. Bu dans oyunlarında, erkek ve bayanlar karışık olmayıp kesinlikle ayrı ayrı oynarlar.
Cumartesi, 07 Eylül 2002 | 89619 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor
SANATÇILARIMIZ/SANATÇILARIMIZ
Yazar:adminalucra
Hasan Sarıyer Alucra'nın Demirz (Eşgne) Ky'ndendir. Ses sanatısı olup, bestelediği paralarında Alucra yresini, memleket havasını teneffs ettirir. zellikle yayla şenliklerde aranılan bir sanatımızdır.
Cumartesi, 07 Eylül 2002 | 88194 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor
SANATÇILARIMIZ/SANATÇILARIMIZ
Yazar:adminalucra
Salim Işıklı Alucra'nın Gkebel (Mismilon) Ky'ndendir. zellikle yresel şenlik ve festivallerde mdavim ses sanatılarımızdan olup, eserlerinde bolca yerli motifler kullanır.
Cumartesi, 07 Eylül 2002 | 85456 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor
SANATÇILARIMIZ/SANATÇILARIMIZ
Yazar:adminalucra
MAHMUT URKA 05-12-1982 tarihinde İstanbul Kasımpaşa’da doğmuştur. Alucra'nın Akiek kyndendir. İlk ve orta ğrenimini Beyoğlu Kaptanpaşa İlkokulunda, Liseyi ise Eyp Anadolu İmam-Hatip Lisesi’nde bitirmiştir. 1994 yılında 1 yıl sre ile kaldığı ğrenci yurdunda marş ve ezgiler syleyerek mzik hayatına başlamıştır. 1996 yılında kendisine hediye edilen bağlamayla Trk Halk Mziği ile tanışmış ve bağlama almak hayatının bir parası haline gelmiştir. 1997 yılında, ailesi ile birlikte Alucra'dan İstanbul'a dnerken geirdikleri elim bir trafik kazası sonucu annesini kaybetmiş ve 1994 yılında başladığı mzik hayatına bu olaydan dolayı ara vermek zorunda kalmıştır. 1998 yılında Alucra'da dzenlenen Ozan Arif konseri ile ilk kez sahneye ıkarak mziği artık profesyonel olarak icra etmeye başlamıştır. 1999-2000 yılında lise eğitimi sonrası M.E.B. zel Arif Sağ Mzik'te bağlama, nota, şan ve solfej dersleri alan Mahmut Urka, yine bu yıllarda kurulan “SILAM” adlı mzik grubunun, bağlamasını ve solistliğini yapmıştır. Ankara,İzmit ve İstanbul'un eşitli yerlerinde bulunan trk evlerinde sahne alan MAHMUT URKA ve grubu, sanatının vatani grevi dolayısıyla ilk nce sekteye uğramış, daha sonra ise dağılmıştır. 2002 vatani grevini yapmak zere Ankara Merkez Orduevi'ne gitmiş, Gen. Kur. Baş. Armoni mızıkası ve Ankara'daki ordu evlerinin dğn salonu blmlerinde mzisyen er olarak grevini icra etmiş ve 2003 yılında terhis olmuştur. Daha ok yremiz ilelerinin dzenlemiş olduğu etkinliklerde sahne alan Mahmut Urka’ ın kendi yazdığı 200’n zerinde şiiri ve şarkı sz, yine sz mziği kendisine ait onlarca eseri vardır.
Perşembe, 13 Eylül 2007 | 83884 tıklama | Yazdır | PDF |  E-posta | Rapor

<< Başlangıç < Önceki 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sonraki > Son >>

Sayfa 1 - 309


Powered by AlphaContent 4.0.16 © 2005-2015 - All rights reserved
©